Alavere Põhikooli hindamise korraldus

Hindamise korraldus ning erisused võrreldes põhikooli riikliku õppekavaga

 

1.    Hindamise eesmärk on:

·         toetada õpilase arengut;

·         anda tagasisidet õpilase õppeedukuse kohta;

·         innustada ja suunata õpilast sihikindlalt õppima;

·         suunata õpilase enesehinnangu kujunemist, suunata ja toetada õpilast edasise haridustee valikul;

·         suunata õpetaja tegevust õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel;

·         anda alus õpilase järgmisse klassi üleviimiseks ning kooli lõpetamise otsuse tegemiseks.

2.    Eesmärgist tulenevalt jaguneb õpi- ja kasvatustöö tulemuste hindamine kujundavaks ja kokkuvõtvaks.

3.    Kujundava hindamise all mõeldakse hindamist enne õppima asumist (olemasolevate teadmiste ja oskuste väljaselgitamine) ja õppimise jooksul protsessi juhtimist (mitte pärast äraõppimist).

4.    Kujundava hindamise puhul on õpilane kaasatud õppe-eesmärkide püstitami-sesse ja enese ning kaaslaste hindamisse.

5.    Kokkuvõtva hindamisega võrreldakse õpilase teadmisi ja oskusi ainekavas sisalduvate õpitulemustega.

6.    Kokkuvõttev hindamine toimub:

·         trimestri lõpus (trimestri hinne);

·         õppeaasta lõpus (aastahinne).

7.    Alavere Põhikoolis kasutatakse hindamisel viiepallisüsteemi.

7.1. Hinne „5” ehk „väga hea” – saavutatud õpitulemused vastavad eeldatavatele õpitulemustele täiel määral ja ületavad neid;

7.2. Hinne „4” ehk „hea” – saavutatud õpitulemused vastavad üldiselt eeldata-vatele õpitulemustele;

7.3. Hinne „3” ehk „rahuldav” – saavutatud õpitulemused võimaldavad õpilasel edasi õppida või kooli lõpetada ilma, et tal tekiks olulisi raskusi edasisel õppimisel või edasises elus.

7.4. Hinne „2” ehk „puudulik” – õpilase areng eeldatavate õpitulemuste osas on toimunud, aga hakkamasaamine edasisel õppimisel või edasises elus on raskendatud.

7.5. Hinne „1” ehk „nõrk” – õpilase areng eeldatavate õpitulemuste osas puudub ning hakkamasaamine edasisel õppimisel või edasises elus on raskendatud.

8.    Kui kirjalike tööde hindamisel kasutatakse punktiarvestust ja õpetaja ei ole andnud teada teisiti, koostatakse tööd nii, et

hinne „5” on 90–100%

hinne „4” on 75–89%;

hinne „3” on 50–74%;

hinne „2” on 20–49%;

hinne „1” on 0–19% maksimaalsest võimalikust punktide arvust.

9.    1. klassis hinnatakse õpilasi trimestri lõpus kokkuvõtvalt sõnaliste hinnangutega. Aluseks  on õpilase arengu vaatlusleht, kus on sõnastatud eeldatavad õpitulemused (lisa 9).

10. 1. klassi õpilase koolist lahkumisel teisendatakse sõnalised hinnangud vajadusel punktis 6.7. sätestatud hindeskaalasse.

11. Kõrvalise abi kasutamisel või mahakirjutamisel hinnatakse kirjalikku või praktilist tööd, suulist vastust (esitust), praktilist tegevust või selle tulemust hindega „nõrk”.

12. Kui kirjalikku või praktilist tööd, suulist vastust (esitust), praktilist tegevust või selle tulemust on hinnatud hindega „puudulik“ või „nõrk“, antakse õpilasele võimalus järelvastamiseks või järeltöö sooritamiseks 1 kord 10 päeva jooksul. Lubatud on erikokkulepped õpetajaga. Järelvastamisel saadud hinne tähistatakse e-kooli päevikus tärniga (*).

13. Õpilasele, kes hinnatava ülesande täitmise päeval koolist puudus või on mingil muul põhjusel töö tegemata jätnud, antakse võimalus järelvastamiseks või järeltöö sooritamiseks 10 päeva jooksul. Lubatud on erikokkulepped õpetajaga. Saadud hinne kantakse e-kooli päevikusse puudumismärke järele kaldkriipsu taha (P/4).

14. 4.-9. klassi õpilasele, kelle trimestrihinne on „nõrk” , „puudulik” või välja panemata, koostatakse selles õppeaines individuaalne õppeleping (lisa 10), et aidata omandada nõutavad teadmised ja oskused. Õppelepingu täitmist arvestatakse aastahinde panemisel ja täiendavale õppetööle jätmisel.

15. Käitumist ja hoolsust hinnatakse kokkuvõtvalt trimestri lõpus.

16. Käitumise hindamise aluseks on kooli kodukorra täitmine ning üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine koolis.

17. Hoolsuse hindamise aluseks on õpilase suhtumine õppeülesannetesse: kohusetundlikkus, töökus ja järjekindlus õppeülesannete täitmisel.

18. Käitumist ja hoolsust hinnatakse hinnetega “eeskujulik, “hea”, “rahuldav” ja “mitterahuldav”.

 

You are here: Home Dokumendid Hindamise korraldus