Nõuded kontrolltööle, tunnikontrollile
- Lisainfo
- Kirjutas Administrator
1. Mõisted: Tunnikontroll. Kontrolltöö
- Tunnikontroll
- hõlmab kuni 3 ainetunni materjali
- võib korraldada ette hoiatamata
- kestab kuni 20 minutit
- nädala või õppeveerandi jooksul tehtavate tunnikontrollide arv ei ole piiratud
- klassipäevikusse võib kanda ka mitme tunnikontrolli koondhinde
- tunnikontrollide järelvastamise korra otsustab aineõpetaja
- Kontrolltöö
- materjal hõlmab ühe tervikliku (ulatuslikuma või 3 ja enama tunni ) aineosa
- toimumisajad fikseerib aineõpetaja oma töökavas, registreerib need klassipäeviku siseküljel olevas kontrolltööde graafikus ning teatab õpilastele nende toimumisaja, viib läbi kordamise või selgitab nõutud õpitulemusi soovitavalt vähemalt 1 nädal enne tööd
- töö on koostatud arvestusega, et selle tegemiseks kulub õpilasel 30 - 45 minutit
- soovituslik on igal kontrolltööl oma kindel hindamisskaala, mida on õpetaja tutvustanud ka enne tööd
- ühes koolipäevas on lubatud klassile läbi viia vaid 1 kontrolltöö
- õppeveerandi jooksul on lubatud teises ja kolmandas kooliastmes läbi viia kuni 2 kontrolltöö
- järelvastamise kord on määratud kooli hindamisjuhendis
2. Elementaarsed nõuded kontrolltööle
- pingevaba õhkkonna loomine klassiruumis
- õpilaste töökorralduse tutvustamine (töö sisu; vormistusnõuded; hindamine; aeg töö tegemiseks; õpilaste küsimustele vastamine)
- ülesannete tööjuhendid on õpilastele tuttavad
- kõigile õpilastele on tagatud tööülesannete nähtavus kogu tööaja jooksul ( juhul, kui tööülesannete leht ei ole õpilase töölaual).
- kui hindamine on punktiarvestuses, siis on lisatud ka ülesanneti võimalikud punktide arvud
- ülesannete lahendamise järjekorra valib õpilane
- põhitööle on lisatud ka lisaülesandeid, töö ei saa kiiremate tegijate jaoks enne maksimumaega valmis
- kontrolltöö on koostatud vähemalt kahes erinevas variandis või erineva raskusastmega
- ebaausate töövõtete korral teeb õpetaja vastavad kokkulepitud märkmed õpilase töö ajal või vahetult töö lõppedes (hilisemate vaidluste ennetamiseks)
- õpilase töö parandamisel märgib õpetaja igale ülesandele punktid, töö lõppu saavutatud punktide üldarvu ja töö hinde.
- õpetajal on õigus hinnata diferentseeritult
- hindamise aluseks on punktiarvestuse skaala, mis on fikseeritud hindamisjuhendis punkt 5.6.
- hinde ja hinnangu vaidlustamise kord on fikseeritud hindamisjuhendis punkt 6 all.